Met nog twee maanden te gaan, komt onze studiedag Basisvaardigheden Rekenen snel dichterbij. In deze nieuwsbrief lees je:
🔹 Wat het programma van de dag is
🔹 Waarom deze studiedag relevant is voor álle docenten, ongeacht vak of rol
🔹 Dat de eerste aanmeldingen al binnen zijn, en het aantal plaatsen beperkt is
🔹 Twijfel je nog? Dit helpt je kiezen
Ben je benieuwd of deze dag iets voor jou (en je team) is? Lees dan zeker verder – of schrijf je direct in.
Waarom deze studiedag ertoe doet – voor álle docenten
Misschien twijfel je nog. Is deze studiedag wel relevant voor míj als docent? Is het niet meer iets voor enkel de wiskundesectie of de rekencoördinator?
Onze overtuiging:
Basisvaardigheden rekenen zijn niet van één vak. Ze zijn van ons allemaal.
Op deze studiedag gaan we aan de slag met de vraag: Welke basisvaardigheden vind jij belangrijk?
Op deze studiedag laten we zien hóe je als team sámen verantwoordelijkheid kunt nemen: door slimme keuzes in didactiek, opdrachten en samenwerking te maken.
Programma van de dag
09.30 – 10.00 uur
Inloop met koffie & thee
We starten rustig met een warm welkom en iets lekkers.
10.00 – 11.00 uur
Interactieve lezing: de basis op scherp
-
Wat zijn de basisvaardigheden rekenen precies?
-
Welke vaardigheden vinden docenten zelf essentieel?
-
In welke vakken kom je de basisvaardigheden allemaal tegen?
-
Wat vraagt dit van jou als docent of team?


11.00 – 11.15 uur
Koffiepauze
11.15 – 12.00 uur
Escaperoom: Basisvaardigheden in het dagelijks leven
Een toffe ervaring in het belang van de basisvaardigheden!
12.00 – 12.45 uur
Lunch
Tijd om even bij te praten en ervaringen uit te wisselen.
12.45 – 14.30 uur
Workshop: activerende werkvormen & gamification
-
Wat is gamification en waarom werkt het zo goed?
-
Hoe pas je het toe in jouw lessen?
-
Ontwerp zelf een activerende lesvorm die je direct kunt gebruiken.
14.30 – 15.00 uur
Afsluiting & borrel
We sluiten af met een drankje en ruimte voor napraten, vragen en nieuwe plannen.
De dag is interactief, activerend en praktisch. Geen lange PowerPoints, maar inspirerende werkvormen.

Eerste aanmeldingen zijn binnen!
We zijn blij te zien dat docenten zich al inschrijven. De eerste plekken zijn vergeven, en met nog 2 maanden te gaan verwachten we een volle zaal.
Wil jij erbij zijn? Wacht dan niet te lang.
We houden de groep bewust klein voor voldoende interactie. Vol = vol.
Twijfel je nog? Herkenbaar!
“Ik wil wel iets met rekenen doen, maar ik weet niet hoe.”
“We hebben al zo veel studiedagen gehad, wat voegt dit toe?”
“Wat moet ík als docent Frans of techniek met rekenen?”
Wij herkennen deze vragen. En precies daarom organiseren we deze studiedag.
Dit is geen studiedag vol theorie of losse flodders.
Dit is een dag met concrete handvatten, bewezen werkvormen en voorbeelden uit de praktijk.
Zodat jij als docent:
-
ziet wat je vandaag al kunt doen,
-
begrijpt waar jouw vak bijdraagt,
-
en snapt hoe rekenen betekenisvol kan worden geïntegreerd.

Voor wie?
Deze studiedag is bedoeld voor:
-
Docenten in het VO of MBO (alle vakken!)
-
Rekencoördinatoren en IBers
-
Iedereen die basisvaardigheden écht wil versterken
- Docenten die geïnspireerd willen raken door collega's uit het hele land
Waarom wij dit belangrijk vinden
Wij – Anne en Jessie – zetten ons al jaren in voor het versterken van rekenvaardigheden in het onderwijs.
Maar wat we vaak zien, is dat rekenen als "taak van de wiskundedocent" wordt beschouwd.
En dat werkt niet.
Willen we dat leerlingen écht vaardiger worden in rekenen, dan moeten we het samen doen.
Deze dag is een oproep tot samenwerking.
Een uitnodiging om met frisse blik naar rekenonderwijs te kijken.
En een praktische start voor iedereen die wil bijdragen.
Nog 2 maanden – schrijf je vandaag nog in
De tijd vliegt, en het aantal beschikbare plaatsen is beperkt.
Wil jij erbij zijn op deze waardevolle studiedag?
Meld je dan nu hier aan.
Of neem contact op bij vragen.
Tot dan!
Anne & Jessie
Wiskundestudio
Reactie plaatsen
Reacties